zaterdag 17 mei 2014

Waarom is scrubben goed?

Veel meiden doen het al soms ook jongens... Scrubben misschien denk je ook wel: Wat heeft dat voor zin of ik gebruik al bodylotion moet ik ook scrubben? Het antwoord is ja! scrubben is hartstikke goed voor je lichaam, gezicht, voeten, handen, lippen etc. Scrubben zorgt ervoor dat de dode huidcellen weg gaan. Dode huidcellen, een laagje huid dat oud is een dood. Je huid maakt 24 uur per dag nieuwe cellen aan. En tja, dan moet er ook wat weg. Als je niet scrubt betekent dat je dode huidcellen op je huid blijven zitten. En daar wordt je huid grauw, dof en niet fris van. Er kunnen ook zelf schilfertjes op je huid komen. En daarom is scrubben goed!

Hier laat ik een paar scrubs zien die goed zijn:


-  Body shop scrubs.
De scrubs van de Body Shop zijn echt Ge-Wel-Dig. Als ik heb gescrubd is mijn licham mega zacht en ruikt echt heerlijk. Zelf heb ik de choco scrub en die ruikt gewoon naar een chocoladereep Ahhh Heaven!













- Lush lipscrubs
Als je velletjes hebt of geen gladde mooie lippen moet je dit echt proberen! Dit werkt zo goed! Ik heb niet zo vaak velletjes (gelukkig) Maar vaak ook geen gladde lippen. Maar als ik dit eventjes 2 á 3 daagjes gebruik dan zijn mijn lippen weer helemaal glad en mooi en het trekt niet. En het leuke van deze lipscrubs is dat als je gescrubd hebt je het lekker op mag likken. De roze smaakt naar suikerspin, witte naar popcorn, de mint smaakt gewoon naar mint en in de kerst tijd was er ook een limited edition lipscub en die heette santa's baby die smaakte naar cola en eris er nog een met vanilla en chocola.


- Yves Rocher Argan olie scrub
Eigenlijk was deze bij mij perongeluk gekocht. IK wilde een haarmasker en bestelde perongeluk deze. Maar wat ben ik blij dat ik deze heb ontdekt. Hij doet wat een scrub moet doen maar maakt het 10 x zachter. De geur is niet super bijzonder maar wel lekker. 



En weetje scrubs zijn super easy zelf te maken hier laat ik even een lekkere scrub zien:
Avocado scrub: 
Neem een halve avocado en het liefst een beetje een oude. Pureer hem tot een lekkere pasta. Voeg dan 1 eetlepel olijfolie toe. roer rustig goed door terwijl je nog een halve eetlepel olijfolie toevoegd. Voef dan twee eetlepels suiker of zout erdoorheen. zout voor zachte huid, suiker voor gevoelige of droge huid. Ga goed roeren en voeg dan nog iets minder dan een halve eetlepel suiker/zout toe en ga weer roeren.
Klaar!! Je moet het wel gelijk gebruiken anders gaat het schimmelen.

Xoxoxoxo Noer 

Geen opmerkingen: